czwartek, 8 listopada 2012

Jabłko z żurawina w cieście...

Zainspirowana przepisem z Magicznego piekarnika na Jabłka w cieście
lekko zmienione przez mnie ponieważ miałam wrażenie że jest mało słodkie...
powiem jedno smacznie i jesiennie...
Jako zwolenniczka żurawiny nie mogłam pozwolić by takie połączenie uszło płazem...
Warto wypróbować... :)



  Ciasto:
2 szklanki mąki
200 g masła
1½ łyżeczki proszku do pieczenia
opakowanie serka waniliowego (użyłam Danio 150g) 
garść cukru

Dodatkowo: 
7-8 szt. średnich jabłek
1/2 szklanki suszonej żurawiny 
cukier i cynamon do smaku 

Lukier:
2 łyżki  szklanki cukru
1½ łyżki Serka waniliowego (u mnie  Danio)



 Wszystkie składniki łączymy (tj. mąkę, masło, proszek do pieczenia, serek).
 Gotowe ciasto dzielimy na 2 równe części.
 Jedną część rozwałkowujemy i układamy na dnie blachy wyłożonej papierem do pieczenia. 
Obrane jabłka dzielimy na połówki, usuwamy gniazda nasienne, w in miejsce wkładamy suszoną żurawinę.
 Polówki jabłek  układamy na  cieście żurawiną do dołu
Następnie rozwałkowujemy drugą część ciasta i przykrywamy nią jabłka.
Pieczemy 45 minut w temperaturze 180°C.

Łączymy cukier  z serkiem . Lukier rozsmarowywujemy pędzelkiem silikonowym po gorącym cieście








Wielkie Święto Żurawiny 2012

2 komentarze:

  1. Witaj, świetny pomysł na jabłko. Uwielbiam łączyć jabłka z żurawiną.
    Z chęcią umieszczę Twój przepis u siebie w podsumowaniu akcji, z tym że abym mogła to zrobić, proszę, podmień durszlakowy banerek na ten z mojego bloga pod zaproszeniem (albo po prostu dodaj link do akcji, jak wolisz :)).
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że zainspirowałam:)
    Sama muszę sprawdzić jak smakują z żurawiną:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń